Wikia

Df3c212bfc2f348a8aba91df2be52351

Tom De Cock is voornamelijk opgetrokken uit woorden, en dan nog vooral uit veel en luid Nederlands.

Vandaag woont hij in het schilderachtige Borgerhout, maar eigenlijk groeide hij op in Rotselaar, een dorp dat alleen bekend is door zijn deelgemeente Werchter. Goede muziek was dus nooit veraf.

Op zijn zestiende schreef Tom de horrorroman De Openbaring, waarvan zo'n 11.000 exemplaren over de toonbank gingen. Daarover zegt hij zelf: "Koop 'm, lees 'm, maar kijk zéker niet naar de foto op de achterflap". Later combineerde Tom zijn studie Germaanse Talen met lokale radio en een job als publieksopwarmer voor alle grote netten. Dat laatste doet hij vandaag nog altijd met heel veel plezier, onder andere voor Steracteur sterartiest.

Hoewel slapen een van zijn passies is, mag je Tom wekken voor een goed boek, een vette film, een exotische rugzakreis of het betere gesprek. Maar zodra de zon ondergaat, verandert hij in De Cock en is er nog maar één universum: dat van een microfoon en een pak frisgewassen luisteraars.

Van maandag tot donderdag van 21.00 tot 00.00 uur.

Boeken door Tom De CockEdit

  • Cock, Tom De (2001) De Openbaring, een profetie, Houtekiet, Antwerpen

Around Wikia's network

Random Wiki