Wikia

Karolien Debecker (Leuven, 26 mei 1979) is een Vlaamse televisie- en radio presentatrice.

Karolien studeerde na haar middelbare studies marketing. Toen ze afstudeerde, vertrok ze naar Schotland om er een master in Mediamanagement te behalen. In Schotland presenteerde ze een internationaal radioprogramma en hiermee was haar liefde voor radio geboren. Terug in België ging ze vrijwillig werken voor Radio Mango en op de nieuwsdienst van Radio Scorpio. Later kwam ze terecht bij FM Brussel, waar ze het ochtendblok presenteerde. In 2004 maakte Karolien haar televisiedebuut bij de regionale zender Ring-TV, waar ze een maandelijkse stadsreportage draaide.

In 2005 kreeg Karolien landelijke bekendheid als ze op JIM shOut! presenteerde. Dit was het eerste programma specifiek voor jonge holebi's op de Vlaamse televisie, gemaakt in co-productie met Wel Jong Niet Hetero. Het programma was Karolien op het lijf geschreven, want ze is zelf lesbienne. Het programma wou naar hetero's toe het beeld over holebi's opentrekken en veralgemeningen van de kaart vegen. shOut! werd gerealiseerd met 34.000 euro steun van de Vlaamse Minister van Jeugd, Sport en Cultuur, Bert Anciaux. Toen het programma afgelopen was, was Karolien nog eventjes vliegende reporter.

In 2006 maakte Karolien de overstap naar de publieke omroep. Ze presenteerde enkele reportages voor Vlaanderen Vakantieland en is sinds april 2006 wrapster op Ketnet. Sinds september 2008 presenteert Karolien Was het nu '80, '90 of 2000? op Studio Brussel. In de toekomst zal ze blijven werken voor Ketnet maar niet meer voor Studio Brussel. Momenteel is ze radio-omroepster bij de hitzender MNM.

Around Wikia's network

Random Wiki